Zadzwoń, doradzimy

(91) 822 80 22

723 501 601

biuro@terapiasokami.pl

do kasy suma: 0,00 zł
wyszukiwarka zaawansowana

Na Co Witamina K?

1

Na co pomaga witamina K?

Witamina K odgrywa istotną rolę w prawidłowym krzepnięciu krwi. Wspomaga również przyswajanie wapnia, a tym samym zdrowie kości.

Głównym objawem niedoboru jest nadmierne krwawienie, szczególnie przy pozornie łagodnych urazach. Zaniepokoić powinno też krwawienie nosa lub dziąseł.

Witamina K zapobiega:

  • Zapaleniu jelita grubego
  • Osteoporozie
  • Reumatoidalnemu zapaleniu stawów

    Czy witamina k2 wpływa na krzepliwość krwi ?

Uwaga: jeśli masz problemy z zakrzepami, nie spożywaj nadmiernych ilości tej witaminy.

  1. Suszone pomidory

    Szklanka suszonych pomidorów zawiera 29% dziennego zalecanego spożycia witaminy K. Ponadto, są one doskonałym źródłem likopenu, witaminy A, witaminy C, wapnia i żelaza. Ususz je w dehydratorze z podczerwienią, aby dodatkowo wzmocnić je witaminą D.

    Porcja (1 szklanka), 23.22 mikrogramów witaminy K (29% dziennej dawki)
  2. Seler

    Jedna średnia łodyga selera zawiera 15% zalecanego spożycia witaminy K. Jest również doskonałym źródłem kwasu foliowego, przeciwutleniaczy, wapnia i potasu. Zawiera zaledwie 6 kalorii na łodygę, można więc spożywać go często. Dodaj seler naciowy do soków, aby zwiększyć jego przyswajalność.

    Porcja (1 średnia łodyga), 11,72 mikrogramów witaminy K (15% dziennej dawki)
  3. Jagody

    Jagody są pełne błonnika, potasu, żelaza, miedzi, cynku, a także przeciwutleniaczy. Szklanka jagód zapewnia 36% zalecanej dziennej dawki witaminy K. Aby uzyskać więcej witaminy K, dodaj jagody do soków, jogurtu, sałatki czy płatków owsianych.

    Porcja (1 szklanka), 28.56 mikrogramów witaminy K (36% dziennej dawki)
  4. Suszona szałwia

    Suszona szałwia jest doskonałym źródłem witaminy K - jedna łyżka zapewnia 43% zalecanej dziennej dawki. Zawiera też przeciwutleniacze i substancje przeciwzapalne. Ususz ją w dehydratorze, żeby zwiększyć ilość składników mineralnych.

    Porcja (1 łyżka), 34.29 mikrogramów witaminy K (43% dziennej dawki)
  5. Jarmuż

    Szklanka liści jarmużu dostarcza organizmowi prawie 700% zalecanej dziennej dawki niezbędnej witaminy K. Jest także bogaty w witaminy A i C, a także żelazo i wapń. Dodaj jarmuż do soku chlorofilowego, aby przyswoić go więcej.

    Porcja (1 szklanka), 547.39 mikrogramów witaminy K (684% dziennej dawki)
  6. Sok z kapusty

    Sok z kapusty pomaga w leczeniu wysokiego cholesterolu, wrzodów żołądka, zapalenia stawów, nadwagi i zaparć. Szklanka posiekanej kapusty zawiera 76 mikrogramów witaminy K - prawie 100% całkowitej dziennej dawki. Zawiera także mnóstwo witaminy K, witaminy C, błonnika, witaminy E, wapnia, magnezu i potasu.

    Porcja (1 szklanka posiekanej kapusty), 76 mikrogramów witaminy K (95% dziennej dawki)
  7. Jeżyny

    Ciemny, nasycony kolor jeżyn jest oznaką dużej zawartości przeciwutleniaczy. Jeżyny są bogate w minerały takie jak miedź i mangan, a także witaminy C i K. Jedna zawiera 36% zalecanej dziennej dawki witaminy K. Jeśli zmielisz je w mincerze, uzyskasz zdrowy i pyszny mus do naleśników.

    Porcja (1 szklanka), 28.51 mikrogramów witaminy K (36% dziennej dawki)
  8. Szpinak

    Zarówno surowy, jak i gotowany szpinak jest świetnym źródłem wielu witamin, minerałów i przeciwutleniaczy, w tym witaminy C, żelaza, wapnia i witaminy. Dodaj go do zielonego koktajlu.

    Porcja (1 szklanka), 144.87 mikrogramów witaminy K (181% dziennej dawki)
  9. Brokuł

    Regularne spożywanie brokułów wpływa na zdrowie układu nerwowego, oczu, serca, kości, skóry i ciśnienia krwi. Jest bogaty w cynk, wapń, potas, witaminę C i witaminę K.

    Porcja (1/2 szklanki), 110.06 mikrogramów witaminy K (138% dziennej dawki)
  10. Szalotka

    Szalotka, znana również jako dymka, dostarcza organizmowi wielu witamin i minerałów. Wśród nich są: białko, błonnik, witamina C, witaminy z grupy B i witamina K.

    Porcja (1 szklanka posiekanych), 207 mikrogramów witaminy K 259% (dziennej dawki)
  11. Brukselki

    Jedna szklanka brukselki zawiera ponad 33 mikrogramów witaminy K - 42% zalecanej dziennej dawki. Ale to nie jedyne korzyści zdrowotne, jakie zapewnia – jest również bogata w witaminę C, potas, mangan, kwas foliowy i żelazo.

    Porcja (1 szklanka), 33.63 mikrogramów witaminy K (42% dziennej dawki)

  12. Ogórki konserwowe

    Ogórki zawierają wiele witamin i soli mineralnych. Średni ogórek zawiera 34% zalecanej dziennej dawki witaminy K. Pikle są również dobrym źródłem błonnika i zawierają niewielką, ale jednak pomocną ilość antyoksydantów, takich jak witamina A i luteina.

    Porcja (1 średni), 26.85 mikrogramów witaminy K (34% dziennej dawki)
  13. Suszone śliwki

    Szklanka suszonych śliwek zawiera 7% zalecanej dziennej dawki witaminy K, a także wiele błonnika, potasu, wapnia i witaminy A. Najwięcej składników odżywczych zawierają śliwki suszone we własnym dehydratorze.

    Porcja (1 szklanka), 5,95 mikrogramów witaminy K (7% dziennej dawki)
  14. Chili w proszku

    Chili zawiera duże ilości witaminy A, witaminy C, potasu, fosforu, wapnia, manganu, cynku i selenu. Jedna łyżka tej ognistej czerwonej przyprawy zawiera 11% zalecanej dziennej dawki witaminy K. Ususz papryczki chili w dehydratorze i ciesz się właściwościami tej wartościowej przyprawy.

    Porcja (1 łyżka), 2,32 mikrogramów witaminy K (11% dziennej dawki)
  15. Szparagi

    Szparagi spowalniają proces starzenia, mogą też pomóc w zapobieganiu choroby Alzheimera. Zawierają mnóstwo przeciwutleniaczy, które chronią przed szkodliwym działaniem wolnych rodników, zapobiegając nowotworom. Należą do nich witamina A, witamina C, kwas foliowy, błonnik, witamina E i witamina K.

    Porcja (4 łodygi), 48 mikrogramów witaminy K (60% dziennej dawki)
  16. Sok marchewkowy

    Jedna średnia marchewka dostarcza ponad ośmiu mikrogramów witaminy K. To 10% zalecanej dziennej wartości zalecane. Ta sama marchewka zawiera tylko 25 kalorii.

    Porcja (1 średnia marchewka), 8,05 mikrogramów witaminy K (10% dziennej dawki)
  17. Maliny

    Maliny, podobnie jak inne owoce leśne, są pełne witamin i minerałów, w tym witaminy K.

    Porcja (1 szklanka), 9,59 mikrogramów witaminy K (12% dziennej dawki)

Komentarze do wpisu (1)

8 stycznia 2019

Ze względu na szeroki zakres działania tej witaminy i wpływu na różnorodne tkanki z całą pewnością trzeba stwierdzić, że posiada ona terapeutyczne zastosowanie w wielu chorobach cywilizacyjnych. Warto więc wzbogacić swoją codzienną dietę o tę witaminę.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium