Zadzwoń, doradzimy

(91) 822 80 22

723 501 601

biuro@terapiasokami.pl

do kasy suma: 0,00 zł
wyszukiwarka zaawansowana

Co Robi Witamina E?

0

Za co odpowiada witamina E?

Witamina E ma silne właściwości antyoksydacyjne. Jest związana ze zdrowiem skóry, ale również wielu innych narządów organizmu.

Witamina E zapobiega:

  • Nowotworom
  • Miażdżycy naczyń krwionośnych
  • Chorobie Alzheimera
  • Wrzodom żołądka i dwunastnicy 
  • Astmie
  • Zapaleniu stawów
  • Łysieniu
  • Menopauzie
  • Alergiom
  • Skurczom mięśni
  • Oznakom starzenia
  • Cukrzycy

Witamina E odgrywa istotną rolę w zachowaniu zdrowia skóry i narządów, a jej właściwości przeciwutleniające zmniejszają podatność na uszkodzenia komórek. Jej odpowiedni poziom zapewni dieta bogata w owoce, warzywa i soki.

W czym jest witamina E ?

  1. Ziarna słonecznika

    Pół szklanki nasion słonecznika zapewnia nieco więcej witaminy E, niż wynosi zalecana dzienna dawka dla przeciętnego dorosłego.

    Wskazówka: nie musisz jeść pół szklanki nasion słonecznika. Wystarczy wytłoczyć je na zimno w domowej olejnicy, aby uzyskać esencję witamin i kwasów omega-3.

    Porcja (1 szklanka) 46.52 mg witaminy E (225%)
  2. Pomidory

    Pomidory są bogate w witaminy E, A, C i K, a także błonnik i likopen. Zmiel je w mincerze na przecier, by dodawać kwintesencję zdrowia do potraw.

    Porcja (1 średni), 0,66 mg witaminy E (3% dziennej dawki)
  3. Mango

    Owoc mango jest pełen antyoksydantów, witamin i minerałów, w tym witaminy E. Przeciętny owoc mango zawiera około 2,32 miligrama — 11% zalecanej dziennej dawki. Mango są również dobrym źródłem witaminy C, witaminy A, miedzi i potasu. Dodaj mango do wyciskanych soków, a uzyskasz zastrzyk witamin i egzotyczny smak.

    Porcja (1 mango), 2,32 mg witaminy E (11% dziennej dawki)
  4. Dynia piżmowa

    100-gramowa porcja dyni piżmowej stanowi 6% dziennej zalecanej dawki witaminy E dla przeciętnego dorosłego. Dynia piżmowa zapewni Ci niezbędne witaminy A i C, jak również potas i błonnik.

    Porcja (100 g), 1,29 mg witaminy E (6% dziennej dawki)
  5. Przyprawa chili

    Łyżeczka tej ostrej przyprawy zawiera 1.49mg witaminy E – to ok. 7% zalecanej dziennej ilości. Jest też bogata w witaminę E. Dodaj ją do soków, by zwiększyć przyswajalność.

    Porcja (1 łyżka), 1,49 mg witaminy E (7% dziennej dawki)
  6. Migdały

    Jedna szklanka migdałów, chociaż ma dużo kalorii, zapewnia niemal dwukrotność dziennej dawki witaminy E. Jeśli nie jesteś fanem surowych całych migdałów, przygotuj z nich mleko masło lub olej migdałowy.

    Porcja (1 szklanka) 37.49 mg witaminy E (181% dziennej dawki)
  7. Kiwi

    Kiwi zapewnia umiarkowaną ilość witaminy E — 1.11 mg w jednym owocu. Jest także dobrym źródłem witaminy C, potasu i błonnika. Owoc kiwi zawiera tylko około 46 kalorii. Dodany do soku nadaje mu wyjątkowy posmak i zwiększa przyswajalność.

    Porcja (1 kiwi), 1,11 mg witaminy E (5% dziennej dawki)
  8. Suszone morele

    Jedna filiżanka suszonych moreli zapewnia 5.63mg witaminy E, czyli 27% zalecanej dziennej dawki. Jeśli chcesz zmaksymalizować zawartość składników odżywczych, w sezonie na morele ususz je w dehydratorze i ciesz się ich zdrowotnymi właściwościami przez cały rok.

    Porcja (1 szklanka), 5,63 mg witaminy E (27% dziennej dawki)
  9. Gotowany szpinak

    Pół szklanki gotowanego szpinaku dostarcza 16% dziennej dawki witaminy E. Szpinak może być spożywany na surowo, np. w sokach, ale gotowanie (najlepiej na parze) może zwiększyć ilość składników odżywczych.

    Porcja (1/2 szklanki), 3,36 mg witaminy E (16% dziennej dawki)
  10. Suszona bazylia

    Suszona bazylia zawiera szereg składników odżywczych, w tym wapń, żelazo, fosfor, witaminy C, E, K oraz witaminy z grupy B. Ususz samodzielnie świeżą bazylię, aby mieć pewność, że nie zawiera sztucznym ulepszaczy.

    Porcja (1 łyżka), 0,15 mg witaminy E (1% dziennej dawki)
  11. Orzechy laskowe

    Orzechy i nasiona są znane z dużej zawartości witaminy E. 30 g orzechów laskowych zawiera 4.28 mg witaminy E — 21% zalecanej dziennej dawki dla przeciętnego dorosłego. Zawierają one również białko, witaminę A oraz witaminę C. Przygotuj w mincerze masło z orzechów laskowych i podaj rodzinie zdrowe i pyszne śniadanie.

    Porcja (ok. 30 g), 4,28 miligramów witaminy E (21% dziennej dawki)
  12. Suszone oregano

    Suszone oregano jest doskonałym źródłem witaminy E i innych mikroelementów. Ususzone w dehydratorze z podczerwienią zawiera dodatkowo witaminę D.

    Porcja (1 łyżeczka), 0,19 miligrama witaminy E (1% dziennej dawki)
  13. Gorczyca

    Jeśli cierpisz na niedobory witaminy E, jedz więcej gorczycy. Szklanka gorczycy zawiera 1.13mg niezbędnej witaminy E, a także wiele innych składników odżywczych. Jeśli chcesz zwiększyć zawartość składników odżywczych w gorczycy, jedz ją w formie organicznych kiełków.

    Porcja (1 szklanka), 1,13 mg witaminy E (5% dziennej dawki)
  14. Brokuł

    Szklanka posiekanego surowego brokułu zawiera 2.43mg witaminy E. Dużo więcej mają jej kiełki brokułu, które możesz dodać do sałatek, na kanapki i nie tylko.

    Porcja (1 szklanka), 2,43 mg witaminy E (12% dziennej dawki)
  15. Olej rzepakowy

    Łyżka oleju rzepakowego zawiera 2.44mg witaminy E — 12% dziennej wartości. By korzystać z pełni jego wartości odżywczych, wytłaczaj go w domowej prasie.

    Porcja (1 łyżka), 2,44 mg witaminy E (12% dziennej dawki)
  16. Nasiona dyni

    Porcja (1/4 szklanki), 46.52 miligramów witaminy E (225% dziennej dawki)
  17. Jarmuż

    100 gramów jarmużu zapewnia 0.85mg witaminy E — 6% zalecanej dziennej wartości. Dodaj go do soku, by zwiększyć przyswajalność lub wysusz w dehydratorze z podczerwienią i chrup w formie chipsów naładowanych witaminą D.

    Porcja (100 g), 0,85 mg witaminy E (6% dziennej dawki)
  18. Pistacje

    Pistacje, podobnie jak wiele innych orzechów i nasion, są doskonałym źródłem witaminy E. Jedna szklanka orzechów pistacjowych zawiera 2.37mg witaminy E — to 11% zalecanej dziennej dawki. Niestety zawierają też wiele kalorii, więc spożywaj je w umiarkowanych ilościach.

    Porcja (1 szklanka), 2,37 mg witaminy E (11% dziennej dawki)
  19. Papryka

    Łyżka sproszkowanej papryki zaspokaja 10% dziennego zapotrzebowania na witaminę E. Ususz ją w dehydratorze lub dodaj do soków.

    Porcja (1 łyżka), 2,09 mg witaminy E (10% dziennej dawki)
  20. Orzeszki pinii

    Oprócz witaminy E orzeszki pinii zawierają dużo żelaza, miedzi i glutenu, a także białka i magnezu. Wrzuć je razem z innymi orzechami do blendera wysokoobrotowego, by uzyskać oryginalne masło orzechowe.

    Porcja (10 orzechów), 0,19 mg witaminy E (1% dziennej dawki)
  21. Suszona pietruszka

    Podobnie jak wiele innych ziół, suszona pietruszka jest potęgą odżywczą. Zawiera mnóstwo witamin, minerałów i przeciwutleniaczy – przede wszystkim witaminę E, C, A i K. Pamiętaj jednak, żeby suszyć je w dehydratorze.

    Porcja (1 łyżeczka), 0,14 mg witaminy E (1% dziennej dawki)
  22. Szparagi

    Szparagi są często określane jako superżywność ze względu korzyści odżywcze. Cztery łodygi szparagów zawierają 4% zalecanej dziennej dawki witaminy E.

    Porcja (4 łodygi), 0,9 mg witaminy E (4% dziennej dawki)
  23. Orzechy pekan

    Jedna filiżanka orzechów pekan zawiera 1.39 mg witaminy E. Odpowiada to 7% zalecanej dziennej dawki. Orzechy pekan są wysokokaloryczne, ale są również dobrym źródłem witaminy C, witaminy K, kwasu foliowego, niacyny, tiaminy, ryboflawiny i wielu innych składników odżywczych. Lista jest długa! Zblenduj je na masło i ciesz się pysznym i pożywnym śniadaniem.

    Porcja (1 szklanka), 1,39 mg witaminy E (7% dziennej dawki)
  24. Zielone oliwki

    Oliwki zapewniają szereg korzyści zdrowotnych. Przede wszystkim są bogate w witaminę E. 100-gramowa porcja oliwek dostarcza 18% dziennej zalecanej dawki tej witaminy. Oliwki pomagają również w walce z cholesterolem oraz zachowaniu zdrowia układu pokarmowego. 

    Porcja (100 g), 3,81 mg witaminy E (18% dziennej dawki
  25. Awokado

    Awokado ma rewelacyjne działanie na skórę – zarówno jako maseczka, jak i posiłek. Są bogate w witaminę E, witaminy z grupy B, witaminę K, witaminę C i wiele minerałów. Dodane do soku stają się lepiej przyswajalne i nadają aksamitności.

    Porcja (1 awokado), 4,16 mg witaminy E (20% dziennej dawki)

 

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium