Zadzwoń, doradzimy

(91) 822 80 22

723 501 601

biuro@terapiasokami.pl

do kasy suma: 0,00 zł
wyszukiwarka zaawansowana

Sok z Grejpfruta. Co daje?

2

6 Korzyści Zdrowotnych Picia Soku z Grejpfruta

Grejpfruty białe, żółte, różowe albo czerwone, mają smak kwaśny lub słodki. 
Bez względu na kolor, grejpfruty są niskokaloryczne, natomiast , wartości odżywcze bardzo duże.
Czy wiesz, że połówka grejpfruta spożywana codziennie zapewni Ci ok.połowy dawki witaminy C.

Grejpfrut zawiera fitochemikalia: likopen i beta-karoten , występujące w odmianach różowych i czerwonych,
oraz limonoidy, czyli limonina i flawonoidy:naringenin. 
Grejpfrut w codziennej diecie, to świetny wybór, w trakcie procesu odchudzania.

6 Właściwości Grejpfruta:

  1. Grejpfrut na odporność.
  2. Zdrowe serce z grejpfrutem.
  3. Antyoksydanty w grejpfrucie.
  4. Grejpfrut kontroluje apetyt.
  5. Odchudzanie z Grejpfrutem.
  6. Cukrzyca a Grejpfrut.

1. Grejpfrut na odporność

Regularne picie soków z grejpfruta jest korzystne dla układu odpornościowego
Jest ceniony za dużą zawartość witaminy C, która ma właściwości przeciwutleniające, chroniące komórki przed szkodliwym działaniem bakterii i wirusów
Ponadto, liczne badania wykazały, że witamina C pomaga szybciej pokonać przeziębienia. Wiele innych witamin i minerałów, występujących w grejpfrutach są korzystne dla odporności, w tym witaminy A, która chroni przed zapaleniem i szeregiem chorób zakaźnych.
Grejpfrut zawiera również niewielkie ilości witamin z grupy B, cynk, miedź i żelazo, które współpracują ze sobą w organizmie w celu wspierania funkcji układu odpornościowego. Pomagają również zachować integralność skóry, która działa jako bariera ochronna do zakażenia.

Podsumowanie: Sok grejpfrutowy może wspomagać układ odpornościowy, ponieważ zawiera wiele witamin i minerałów, uniemożliwiających rozwijanie się infekcji

2. Zdrowe serce z Grejpfrutem

Picie soku z grejpfruta może poprawić kondycję pracy serca
Regularne spożywanie soku wyciskanego z grejpfrutów, poprawi zdrowie serca poprzez zmniejszenie czynników ryzyka chorób serca, takich jak wysokie ciśnienie krwi i wysokiego poziomu cholesterolu.
W jednym z badań, osoby, które piły soki z grejpfrutów trzy razy dziennie przez sześć tygodni, doświadczyło znaczącej redukcji ciśnienia tętniczego w trakcie badania. Wykazały one również poprawę poziomu cholesterolu całkowitego i "złego" cholesterolu LDL poziomach.
Efekty te są prawdopodobnie spowodowane ważnymi składnikami odżywczymi, które zawierają grejpfruty, a te odgrywają ważną rolę w utrzymaniu prawidłowego funkcjonowania serca.
Po pierwsze, w soku z grejpfruta jest dość dużo w potasu, minerału odpowiedzialny za wiele aspektów zdrowia serca. Pół grejpfruta stanowi około 5% swoich codziennych potrzeb potasowych.
Odpowiednie spożycie potasu wiąże się ze zmniejszeniem ryzyka wystąpienia wysokiego ciśnienia krwi. Dodatkowo wykazano, że zmniejszają ryzyko śmierci z powodu choroby serca.
Po drugie, włókno z grejpfruta może również zwiększyć zdrowie serca, biorąc pod uwagę, że wysokie spożycie włókien jest związane z niższym ciśnieniem krwi i poziomem cholesterolu.

Ogólnie rzecz biorąc, naukowcy twierdzą, że błonnik i owoce bogate w przeciwutleniacze, takie jak grejpfruty jako część zdrowej diety, pomogą chronić przed wpływem warunków, takich jak choroby serca i udaru mózgu.

Podsumowanie: Sok grejpfrutowy zawiera składniki odżywcze i antyoksydanty, aby pomóc chronić serce poprzez regulowanie poziomu cholesterolu i ciśnienia krwi, należy pić co najmniej szklankę wyciśniętego soku dziennie

3. Antyoksydanty w Grejpfrucie.

Sok wyciśnięty z grejpfruta jest bogaty w silne przeciwutleniacze
Grejpfrut zawiera kilka różnych antyoksydantów, które zapewniają różne korzyści dla zdrowia, w tym zmniejszenia ryzyka wielu chorób.
Przeciwutleniacze chronią komórki przed uszkodzeniami powodowanymi przez wolne rodniki, którymi są niestabilne cząsteczki, może to powodować reakcje w organizmie.

Oto przegląd najważniejszych przeciwutleniaczy w grejpfrutach:

   Witamina C : silny, rozpuszczalny w wodzie przeciwutleniacz, który jest obecny w dużych ilościach w tym owocu, może chronić komórki przed uszkodzeniem, które często prowadzi do chorób serca, nowotworów.
   Beta-karoten : jest konwertowany w witaminę A w organizmie, a uważa się, że pomaga zmniejszyć ryzyko niektórych przewlekłych chorób, w tym chorób serca, nowotworów i innych zaburzeń, takich jak zwyrodnienie plamki żółtej.
   Likopen : Znany jest z potencjalnej zdolności do zapobiegania rozwojowi pewnych typów raka, zwłaszcza raka prostaty. Może również pomóc w spowolnieniu rozwoju nowotworów i zmniejszenia efektów ubocznych typowych metod leczenia.
   Flawanony : ich właściwości przeciwzapalne zmniejszają ciśnienie krwi a poziom cholesterolu zmniejsza ryzyko chorób serca.

Podsumowanie: Sok grejpfrutowy zawiera kilka typów antyutleniaczy, które mogą pomóc w zapobieganiu rozwojowi przewlekłych chorób, w tym chorób serca i raka.
 

4. Kontrola apetytu.

Sok z Grejpfruta kontroluje apetyt
Grejpfrut zawiera przyzwoitą ilość błonnika - 2 gramy w połowie średniej wielkości owoców.
Badania pokazują, że dieta bogata w błonnik jest korzystna dla wywoływania uczucia sytości. Jest tak, ponieważ włókna spowalniają tempo, w jakim żołądka się opróżnia, zwiększając czas trawienia.
Zatem spożywanie odpowiedniej ilości błonnika, może automatycznie pomóc : jesz mniej kalorii w ciągu dnia, przez utrzymywanie apetytu na dystans.

Podsumowanie: sok wyciśnięty z grejpfruta zawiera błonnik, który pomaga w kontroli apetytu poprzez wywołanie uczucia sytości.

5. Odchudzanie z Grejpfrutem.

Wykazano wzrost utraty wagi, przy piciu soku wyciśniętego zarówno z liści jak i owoców grejpfruta
Ma on kilka właściwości związanych z utratą masy ciała, w szczególności zawartość włókien, co powoduje zmniejszenie poboru kalorii.
Dodatkowo, sok grejpfrutowy zawiera mało kalorii, ale dużo wody, co jest kolejną cechą sprzyjającą   utracie masy ciała.
Jedno z badań opisuje 91 otyłych pacjentów, którzy stwierdzili, że spożywali połowę świeżego grejpfruta przed posiłkami i stracili znacznie na wadze,  więcej niż ci, którzy nie spożywali grejpfrutów.
W rzeczywistości osoby w grupie, która zjadła świeżego grejpfruta straciła średnio 3,5 funtów (1,6 kg) w ciągu 12 tygodni, podczas gdy uczestnicy grupy, którzy nie jedli grejpfrutów stracili mniej niż 1 funta (0,3 kg).

Inne badania wykazały podobne działanie redukujące ciężar. Na przykład, w jednym z badań stwierdzono, że uczestnicy zauważyli zmniejszony obwód talii, gdy spożywali sok grejpfrutowy codziennie przed posiłkiem.
Nie oznacza to, że grejpfruty wytwarzają spadek masy ciała kogoś, kto je spożywa, ale dodanie do zdrowej diety, może okazać się korzystne.

Podsumowanie : Picie soku z grejpfruta przed posiłkiem, może być pomocne w odchudzaniu. Zawarty w nim błonnik i woda powodują spalenie spożywanych kalorii.

6. Cukrzyca a grejpfrut.

Sok grejpfrutowy może pomóc w zapobieganiu cukrzycy i insulinooporności
Picie soku z grejpfruta regularnie, może wpływać na zdolność do zapobiegania oporności na insulinę, który prowadzi do cukrzycy.
Insulinooporność pojawia się, gdy komórki przestają reagować na insulinę.
Insulina jest hormonem, który reguluje wiele procesów w organizmie. Na przykład, jest zaangażowany w wielu aspektach swojego metabolizmu, ale jest najbardziej znany ze swojej roli w regulacji poziomu cukru we krwi.
Insulinooporność ostatecznie prowadzi do wzrostu poziomu insuliny i glukozy we krwi, dwóch głównych czynników ryzyka dla cukrzycy typu 2 .

Jedzenia grejpfrutów może pomóc w  kontroli poziomu insuliny, a tym samym zmniejszy prawdopodobieństwo odporności na insulinę.
W jednym z badań, osoby, które wypiły połowę szklanki soku ze świeżego wyciśniętego grejpfruta przed posiłkiem, odnotowały znaczną redukcję stężenia insuliny i oporność na insulinę, w porównaniu z grupą, która nie piła soku grejpfrutowego.
Ponadto spożywanie owoców jest znacznie lepsze, niż kontrola poziomu cukru we krwi i zmniejsza ryzyko cukrzycy
typu 2.

Podsumowanie : sok grejpfrutowy może zmniejszyć odporność na insulinę, co może obniżyć ryzyko zachorowania na cukrzycę typu 2.

Sok z grejpfruta jest niskokaloryczny i bogaty w składniki odżywcze
Grejpfrut, to niezwykle zdrowa żywność, którą należy uwzględnić w swojej diecie. To dlatego, że jest bogaty w składniki odżywcze, ale ma mało kalorii. W rzeczywistości jest to jeden z owoców o najniższej kaloryczności.
Zapewnia dużą ilość włókien, a ponadto to ponad 15 korzystnych witamin i minerałów.

Oto niektóre z najważniejszych składników odżywczych znajdujących się w połówce średniej wielkości grejpfruta:

     Kalorie: 52
     Węglowodany: 13 g
     Białko: 1 g
     Witamina C: 64% RDI
     Witamina A: 28% RDI
     Potas: 5% RDI
     Tiaminy: 4% RDI
     Kwas foliowy: 4% RDI
     Magnez: 3% RDI

Dodatkowo, jest bogatym źródłem związków przeciwutleniających, które są odpowiedzialne za korzyści zdrowotne.

Podsumowanie : Grejpfrut ma mało kalorii, a także zapewnia znaczną ilość błonnika, witamin, minerałów i przeciwutleniaczy.

Grejpfrut jest tropikalnym owocem cytrusowym, znanym ze słodkiego i nieco kwaśnego smaku.
To owoc bogaty w substancje odżywcze, przeciwutleniacze i błonnik, dzięki czemu jest jednym z najzdrowszych cytrusów.
Badania pokazują, że może on mieć potężne korzyści dla zdrowia, w tym utratę wagi i zmniejszenie ryzyka chorób serca.

Dlaczego wyciśnięty sok ?
Ponieważ właściwości odżywcze soku, są wchłaniane w ciągu 15 minut i w 90%, natomiast owoc zjedzony w całości, wchłania się długie godziny i tylko w 30%.

Wyciskaj sok razem z pestkami - one również są bogate w wiele odżywczych substancji. Leczą choroby skóry, przede wszystkim grzybicę, a także łupież.

Komentarze do wpisu (2)

9 marca 2017

Czy są dostępne badania udowadniające, że sok wchłania się lepiej niż zjedzony owoc

10 marca 2017

Badania WHO mówią, że świeże soki wyciskane/tłoczone, z miąższem, są przyswajalne w 75 proc. w ciągu 15 minut, zaś surowe warzywa dopiero po 2-3 godzinach i tylko w 20 proc. Świeżo wyciskane soki są więc najbogatszym źródłem witamin (antyoksydacyjnych witamin C, A, E), gdyż nie wymagają już żadnych czynności konserwujących. Wybór odpowiedniej wyciskarki też odgrywa tu ogromną rolę, gdyż np. sokowirówka wykonuje aż 10 tys. obrotów na minutę, co niszczy większość witamin, podczas gdy głowica wyciskarki wykonuje ich jedynie na poziomie 40-50 / Hurom Alpha, Kuvings /. Nie zmienia się wtedy struktura koloidalna składników odżywczych, głównie protein i minerałów. Tak wyciśnięte soki, są esencją naturalnego bogactwa roślin. Korzystajmy więc z tego!

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium