Zadzwoń, doradzimy

(91) 822 80 22

723 501 601

biuro@terapiasokami.pl

do kasy suma: 0,00 zł
wyszukiwarka zaawansowana
Dlaczego Soki


a nie warzywa
i owoce
w całości?

więcej...

Dlaczego wyciskarka


...a nie
sokowirówka?

więcej...

Witaminy

Gdzie szukać witamin
i jak uzupełnić
niedobory

więcej...

Jak działa Terapia Sokami?

Zdiagnozuj się sam. Zobacz jakich witamin i mikroelementów Ci brakuje i gdzie ich szukać

0

Witaminy i minerały są niezbędne człowiekowi do życia. Nasz organizm potrafi wytwarzać w ilościach potrzebnych jedynie 3 spośród 13 witamin.

Każda z witamin odgrywa konkretną rolę w naszym organizmie. Gdy ich brakuje chorujemy.

Witaminy chemiczne są traktowane przez organizm jako toksyna.
Nadmiar chemicznych witamin organizm nie jest w stanie wydalić z organizmu. Obciążają  wtedy nerki i wątrobę.

Najzdrowsze dla organizmu są naturalne witaminy bo ich nadmiar organizm bez wysiłku, naturalnie wydala z organizmu.

 

Właściwości lecznicze

Gdzie szukać?

Witamina A
  (retinol)

 

Poprawia wzrok, odporność, 
chroni przed nowotworami (beta karoten), 
leczy trądzik, czyraki, wrzody, rozedmę płuc i nadczynności tarczycy.

Marchew,  dynia, jarmuż, melon,   morele, brzoskwinie, papaje, mango, pomidory, nać pietruszki, szpinak, liście mniszka.

Witamina B2 (ryboflawina)

Ważna dla wzrostu, dla zdrowej skóry i oczu, tworzy czerwone krwinki.
Istotna  przy przetwarzaniu węglowodanów na energię, przy nadwrażliwości na świaitło.

Zielone warzywa liściaste, brokuły, szparagi, zarodki pszenicy, trawy zbóż, pszenicy, lucerny, jęczmienia, natka.

Witamina B6

Wspomaga pracę mózgu i systemu nerwowego. Potrzebna do wytwarzania  krwinek czerwonych i przeciw ciał.

Jeśli jesz dużo mięsa potrzebujesz dużo Wit. B6.

Zmniejsz mdłości w tym poranne, kurcze nocne, drętwienie i mrowienie w kończynach, napięcia   przedmiesiączkowe. 
Naturalny lek moczopędny.

Wzmacnia odporność.

Ziemniaki, banany, zarodki pszenicy, trawy zbóż, pszenicy,   lucerny, jęczmienia, orzechy, szpinak, brukselka, por, czerwona   kapusta, brokuły.

Witamina B12

Potrzebna do wytwarzania  krwinek  czerwonych i tłuszczowej otoczki dookoła nerwów.

Wraz z kwasem foliowym bierze udział w syntezie DNA, który nadzoruje działalność każdej komórki organizmu.

Trawy zbóż, pszenicy, lucerny, jęczmienia.  

Witamina C

Tworzy kolagen białko które utrzymuje spójność tkanki.

Jest podstawą zdrowia.
Potrzebna do syntezy hormonów.
Wzmacnia odporność, zapobiega infekcjom.

Wzmacniają kości, zęby, dziąsła,   naczynia krwionośne. Pomaga w przyswajaniu żelaza i wapnia, gojeniu ran, pracy mózgu.
Najlepiej wchłaniana przy udziale bio flawonoidów.

Czerwone jagody, kiwi, czerwone i zielone papryki, pomidory, brokuły,  szpinak,  grejpfrut i pomarańcze, wiśnie   aceroli, owoce róży, truskawki, czerwona kapusta.

Witamina E

Antyoksydant i pomaga chronić komórki przed uszkodzeniem. Utrzymuje  w zdrowiu krwinki czerwone,

Działa przeciwzakrzepowo, zmniejsza zmęczenie, 
zwiększa płodność i zapobiega poronieniom.
Skutecznie wzmacnia odporność u osób starszych i zapobiega chorobom serca jeśli jest przyjmowana od 200-800j.m. dzienne.

Zielone warzywa liściaste, szpinak, pietruszka,  zarodki pszenne, trawy zbóż, pszenicy, lucerny, jęczmienia, orzechy laskowe, słonecznik, awokado, jeżyny.  

Witamina K

Ma związek z prawidłową krzepliwością krwi,

Zapobiega celiakii, zapaleniu  okrężnicy,   chroni przed wewnętrznymi krwawieniami i krwotokami.
Reguluje krwawienie miesięczne, współdziała przy leczeniu krwawień z nosa.
 
 

Zielone warzywa liściaste, brokuły , szpinak, kapusta, sałata, lucerna.

Wapno

Przeciw nowotworowe działanie.  Zapobiega rozwojowi polipów i raka okrężnicy.

Zapobiega krzywicy, osteoporozie, drganiom mięśni. 
Razem z magnezem zapewnia regularne bicie serca.

Łagodzi bezsenność, łagodzi nerwy.
Wzmacnia  Zęby.

Brokuły, warzywa liściaste ciemnozielone, szpinak,   pietruszka, brokuły, wodorosty nori i morszczyn, rukiew wodna, dymka  pomarańcze.

Żelazo

Leczy niedokrwistość, dba o krwinki.
Wspomaga przenoszenie tlenu przez krwinki czerwone.

Symptomy braku żelaza to anemia,   osłabienie, zmęczenie, przyspieszony, krótki oddech.

Dodaje energii i apetytu.

Nasiona dyni, zarodki   pszenne, trawy zbóż, pszenicy, lucerny, jęczmienia,  pietruszka, trawa prosa, fasolka szparagowa,   brzoskwinie, morele, szpinak.  

Magnez

Obecny we wszystkich żywych komórkach.
Wspomaga pracę mięśni i sytemu nerwowego, miarową pracę serca, wzmacnia  kości. Wspomaga organizm przy tworzeniu energii i wytwarzaniu białek. Łagodzi   niestrawności. Wspomaga krążenie, przeciwdziała depresji, zapobiega tworzeniu   kamieni żółciowych i nerkowych.

Orzechy, nasiona,   zielone warzywa liściaste, ziemniaki, ziarna, awokado, banany, kiwi, brokuły, zarodki pszenne, trawa pszenicy, trawy zbóż, pszenicy, lucerny, jęczmienia.

Potas

Wspomaga pracę mięśni i sytemu nerwowego. Wpływa na równowagę gospodarki wodnej we krwi i tkankach organizmu.

Utrzymuje w dobrej kondycji umysł, pomaga obniżyć ciśnienie krwi,   wspomaga leczenie hipoglikemii (niskiego poziomu cukru we krwi)

Brokuły, ziemniaki w „mundurkach”  zielone warzywa liściaste, szpinak, owoce cytrusowe, banany, suszone owoce, rośliny strączkowe, groszek, zarodki pszenne jęczmienia.

Cynk

Używany w leczeniu bezpłodności.

Hamuje odkładanie się cholesterolu, może  zapobiegać cukrzycy poprzez udział w wytwarzaniu insuliny.

Utrzymuje w   zdrowiu prostatę, Przyspiesza gojenie ran i wzmacnia odporność.
Może być   użyty w leczeniu schizofrenii.

Zarodki pszenne, trawa   pszenicy, pietruszka, brokuły, młode strączki fasoli.

 

Najnowsze badania udowodniły, że zalecane dotychczas dawki dzienne (RDA) witamin i mikroelementów są za małe. 

Stres, zanieczyszczenie środowiska, chemikalizacja pożywienia, zanieczyszczenie organizmu, choroby, uszkodzone DNA komórki, osłabienie organizmu, starzenie się itp. powodują zwiększenie  dziennego zapotrzebowania na witaminy i minerały.

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium